NUFFNANG AD

Wednesday, January 18, 2012

WW: SATE untuk TK

Sate Untuk TK - Sahabatku di kejauhan yang tak pernah kenal wajah dan suara - tapi hatinya baik & sedap macam sate.

Tuesday, January 17, 2012

CONGRATULATION SIS & BRO

Hai All. Salam. Dah nak CNY ni busy plak. So, agak lambat nak wish kat My Bro n Sis sebab masing2 sukses dalam pelajaran. Untuk My Sis -  PMR hanya dapat 1B & 7A, tahniah sangat2, sebab kalahkan Abang Long dengan Abang Ngah. Dahla masa amik exam PMR hari tu, we all semua ke Kedah sebab My Bro ada Convocation. Memang sedih gila kot kena tinggalkan My Sis on her big Exam. Asal kol jer, nangis. But now, U dah buktikan yang U boleh buat, even kami takda kat sisi, tapi kami tetap ada kan bagi U semangat n dorongan. Really proud of U, Lil Sis. (Note: Abang Ngah nak bagi iPad, gua cakap xpayah, baik beli je wide lens takpun New Nikon 1 warna putih, boleh gua tumpang)
Sambut kejayaan My Sis dapat 1B&7A. My Bro, berjaya menghasut My Sis untuk masuk Asrama Penuh. Hope dapatla. Even Mama macam tak bagi je. Hehe. (Takpela, bagi shes experience duk jauh sikit dari family) - Theme Guy malam ni pakai Jersy, ingat nak belikan Ayin n Mama jersi juga la kan. Nota: Makan malam disponsor oleh si Baju Chelsea.
My Brother - Kritikal - Convocation - UUM, Kedah. Nampak tak bunga cantik tu, gua yang beli ok, dahla dapat lebih kuntum, bunga super cantik OKKK. Haihh, rasa berbaloi plak sebab nice with that aunty florist tu. My Bro - Ijazah Sarjana Muda Teknologi Media, now kuat kerja dan malas fikir bab kahwin.
Ini Saya - Attend Course - Hari sebelumnya kena sound oleh Motivator sebab dress code tak sesuai, messy, baju xkemas - Ewwwww - (Yerla sebab tak maklumkan, dah kata pakai kasual, gua pakai la kemeja n jeans je, kalau tau, mmg dah pakai smart2 dah, tapi takpela, maybe dia xpernah jmpa aku, and she judge from 1 meet tu je la...Sebab ada je masa gua nak men smart smart. Haha. (Nota: Saya macam kurus tiba2 dalam gambar ni, ada macam Aren Ajis tak?)
Btw, tahniah lagi nak ucap kat My Sis n My Bro atas kejayaan masing2. Nanti Abg belanja kita main air kat Philea Resort ek, (one fine day) Haha. Kalau penuh, kita pi je la jalan2 tepi pantai. Pastu malam kita boleh makan Ikan Bakar kat Umbai kan. Sayang la u All semua. Muah. Dah, gua ada meeting dengan Puan ni. Bye n Assalamualaikum.

Friday, January 13, 2012

Tapi Bagaimana by Spider


Lagu ni ada main masa drama Vanilla Coklat - Heroin best, hero tak best, baik amik aku jer. Haha. Kan Ixara kan...

Kau buat ku teruja
Kau buat ku tertawa
Terbit rasa tersembunyi beku
Hingga rasa cemburu seperti
Pasangan kekasih yang hangat bercinta

Dan tak sanggup berpisah
Walau hanya sekejap
Aku sangat merindui kau
Senang sekali kau ada

Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Dia bukan tak cantik
Dia bukan tak baik
Hanya kekosongan yang ada
Di sudut hatiku tak bisa diusik
Hingga cinta jadi kematu

Tiada yang nak gaduh
Tiada yang nak tentang
Hingga rasa menjadi kering kontang

Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa

Bagaimana harus ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Link: Tapi Bagaimana by Spider

Friday, January 6, 2012

FANTASY FOOTBALL

Lihatla Point I yang number 1 tu, jauh tu asap...haha
Assalamualaikum dan Salam Pagi Jumaat yang indah. Haa, tengok gambar di atas, ni la Fantasy Football yang gua main sepanjang 21 week. Haa, sila lihat kepada ranking tu ok, sapa dapat number 1 manager yang paling best. Gua la orangnya. Akhirnya menang juga. Penuh debaran dan percaturan. Ok, here sikit penerangan tentang Fantasy Football ni.

1.  Overview
The objective of the game is to select a squad of Premier League players, while staying under the £100m budget, and to accumulate the most points according to the scoring system.

 2.  Roster. The total value of your initial 15-man roster must not exceed $100 million. In order to have a valid roster your team must consist of the following number of players from each roster slot:
    2 Goalkeepers
    5 Defenders
    5 Midfielders
    3 Forwards

Ok, faham la kan, bahasa mudahnya, anda diberi budget 100Juta Pound untuk beli belah pemain (roster) untuk bina Dream Team anda. Yang mana, setiap pemain anda yang perform pada game minggu tu akan dapat point, lagila pada Roster yang score goal. So, 11 orang punya point tu akan ditotal. So, akan tahu la juara untuk 1, 1 minggu tu. Mari gua persembahkan barisan Roster gua yang mengumpul banyak poin, 
Ohye, pemilihan Kapten adalah sangat penting (mata berganda). Cayalah RVP. Memang banyak bagi gua mata season ni. Kenangan lain is, bila Kapten gua minggu tu, Lampard score 3 biji. (Kali la 21 x 2 - wawawa)

Next is, penerangan mengapa Best dan Tak Best main Football Fantasy ni:

Best
1. Tiada lagi Monday Blues -  Masuk kerja pagi Isnin happy je sebab nak check point
2. Boleh menganjing kawan2 yang point corot
3. Baru anda sedar yang anda ada bakat menjadi pengurus bola sepak. haha

Tak Best
1. Bila kapten yang anda pilih tak main or injured minggu tu -  boleh nangis
2. Kena nganjing pasal point ciput or player kena kad merah

Ok, sedikit tips untuk main Footbal Fantasy ni yer anak-anak sekalian:
1. Pilih player yang dijangka perform, boleh jaring goal, banyak assist sebagai kapten -  
ni mmg akan sumbang point yang banyak tu.
2. Pilih player yang ada ability untuk amik penalty, corner, free kick
3. Sila lihat Jadual Perlawanan -  ini penting sebab sbg contoh, Manchester City (xayam) lawan Wigan (ayam) - for sure la kena kitai 5-0 Wigan tu nanti, so, roster u all yang banyak player City sure akan bagi banyak point kan.
4. Update News -  untuk tahu player mana yang injured, yg boleh main ke tak
5. Bola sepak itu bulat, susah nak tahu - apa2 pun mmg best of Luck la main Fantasy ni. haha

Itu sahaja penerangan panjang lebar dari gua. Best tau main FF ni, serius, malam minggu anda tengok bola dengan kawan2 akan lebih bermakna tau. Btw2, segmen 2 dah nak bermula, kena setup roster yang boleh perform. Lets play the game. Yeayy saya menang.

Wednesday, January 4, 2012

Tuesday, January 3, 2012

PHOTOGRAPHY CONTEST, "The Colours of Iskandar Malaysia"

CIQ View from Persada Johor
Haa U all. Ni ada Photography Contest "The Colours of Iskandar Malaysia".

Kategori:

Perpaduan dan Integrasi antara Kaum,
Bangunan Warisan, dan
Pembangunan Ikonik di ISKANDAR MALAYSIA contoh : Bangunan CIQ, Pelabuhan Tg. Langsat, Ramsar, Pusat Janakuasa Tg. Bin, Lapangan Terbang, Kota Iskandar dll.

Hadiah setiap kategori:

Pertama : RM 3000 + sijil
Kedua : RM 2000 + sijil
Ketiga : RM 1000 + sijil
Hadiah saguhati : RM500 x 3 + sijil


More Info: www.iskandarmalaysia.com.my & www.johobaru.blogspot.com

Gambar CIQ kat atas boleh masuk bertanding tak? Ikonik bangunan kan. Sure ramai yang amik gambar bangunan kat Nusajaya, so, aku amik gambar lain.

Monday, January 2, 2012

SELAMAT TAHUN BARU 2012


Let the coming year be a glorious one,  that rewards all your future endeavors with success. eleanur

Wednesday, December 14, 2011

WW: GOLF

Shoot BioDesaru Golf Challenge kat Horizon Hill - Cuba teka kat mana Bola?

Wednesday, November 16, 2011

WW: SEMINAR @ LE GRANDEUR

Ada 2 kolam actually, yang ni untuk perenang2 santai, yang satu lagi, untuk perenang2 serius, size olimpik, kelas kau jah.

Tuesday, October 25, 2011

TERBANG BERSAMAMU

Assalamualaikum...

Adoii, lama dah tak update ini blog ok. Busy tang mana pun aku taktau. Tak rasa nak update la gua rasa. Btw, pagi tadi kawan gua kol, ngadu pasal gf dia yang suka nak control perjalanan hidup dia, haha, macam2, kapel zaman sekarang kan. Sebelum aku bagi jalan penyelesaian aku, meh aku citer apa GF kawan aku tu control dulu, haha, comel je.

1. Make Call selama 81 kali tanpa nak henti2 - pehhh rimas ok kol banyak2 kali ni, (kawan aku ni kena bawa charger bersama2, sebab bateri cepat habis). Haha, banyak kerja lain nak buat la, tolongla paham adik manis oiii.

2. Persoalkan number2 tak dikenali kat bil henpon - ewwww banyak nyer masa GF kau bro nak check, baik belajar buat Cup Cake, lagi best, please la.

3. Pi send msg kan inbox FB kawan girl - Ayoo, janganla nak gaduh2 pasal lelaki cik kak, kawan aku ni bukan bagus sangat pun, ko nak rebut2 kan, malu la...

4. Tolong jawabkan telefon - ni pun lawak, so, kita ramai2 pun blh ramai kawan kan, hidup pasti lebih meriah. Yer meriah la sangat.

5. Nak kena diupdate kat mana berada - yesss, mmg selesa la mcm ni, cthnya: Nak pi toilet update, pi makan update, semayang update, beli cakoi pun nak kena update. Adik manis, meh abang masam nak tanya, adik manis selesa ke kalau adik manis tengah lepak2 dengan kawan2 ke, sanak sedara, abang masam kol tanya itu dan ini, sure adik manis pun tak selesa kan, habis adik manis ingat, BF adik manis tu tak rimas ke, adik manis sendiri pun nak space kan, so, tolerate la adik manis.

Dah, 5 je yang aku ingat, lagipun ni ada meeting sat g, pastu nak kena cari bahan untuk English Class on Friday, nanti kang Kak Fafa bising plak. Btw, kawan aku ni bukan hensem mana pun, yang GF dia kalut sangat tu apasai la, xpaham aku...(Solution: Haha, gua dengki sebab GF dia cunnnnn, kawan aku ni, biasa2 aje). Nah la gambar Nik, dulu masa form 6 selekeh lagi sengal, after 7 year tak jumpa, haaa, Mari ok.

Gambar kaf FB Nik yang dapat 48Like dan 86Komen

Wednesday, October 12, 2011

WW: MACAM-MACAM

PUAN SAYA TAK BAGI SAYA PI KURSUS KAT KL. DIA KATA DIA SAYANG SAYA.

Wednesday, September 14, 2011

WW: FULLY RESIDENTIAL SCHOOLS INTERNATIONAL SYMPOSIUM (FRISS) 2011

Cikgu Joanna from STF
Briefing Session
Explaination About Induk Siakap from Mr Azizi
Kak Fafa - Hippo Campus Kuda
Duta FRISS
Peace and Smile
The Girl
Back Home

Wednesday, September 7, 2011

WW: HANTARAN PERTUNANGAN

1. Hantaran Pertunangan ni saya shoot masa masa majlis pertunangan Sedara saya kat Kedah baru2 ni.
2. Unik, cantik, dan colourfull kan? Macam karang dalam lautan
3. What a great Idea la
4. Majlis kat setiap negeri adalah berbeza cara dan sambutannya
5. Majlis yang dikata berlangsung selepas solat Jumaat tertangguh sehingga lepas Asar plak, banyak tetamu dah balik
6. Majlis kena diatur dengan proper. Hihi

Tuesday, September 6, 2011

CENDAWAN


1. Bengong
2. Tintong dan Serabut
3. Masa first time jumpa muka masam seribu
4. Cantik tempat ke 10, sebab kalah dengan Ain, Wawa, Saliah dan kawan2 dia yang lain
5. Engineer to Be (Engineer cun yang jahat)
6. Cantik sebab Mix Vege (sangat ramaiiiii peminat, puluh puluh) Gila Kentang
7. Ana x ske guy yg ske menipu,smoking,niat x baik,playboy,gatal (HOHO)
8. Ana = Colour Putih = Tak dapat dipisahkan
9. Thats it.I decide when the time come to an end between us.Now.End (Status FB Ana baru2 ini)
10. Ana berumur 39. Confirm.

Tuesday, August 23, 2011

MAJLIS TADARUS, KHATAM DAN BERBUKA PUASA OPIS

Majlis Tadarus. Satu kumpulan ada 3 orang. Sejuk je. Alhamdulillah.
Ustaz Muda. Sesi Khatam Al Quran.
Kurma Madu

Thursday, August 18, 2011

KARNIVAL BIOTEK JOHOR 2


TermenungLumrah pergi mana2 Event. Dah banyak Event yang gua pergi, dan join, penat memang penat, tapi enjoy, every Event dapat networking baru, pengalaman dan perspektif baru. Yang paling penting dalam buat2 Event ni kena SABAR la aku rasa. Yess, Sabar is the Word.
Aus Bom, dengan gaya Tai Chi beliau masa J-Robik KBJ masa pagi Ahad. Thank You Aus Bom banyak membantu kelancaran program. Tanpa student2 LI macam korang pasti tak meriah program KBJ ni.
Ohye, KBJ ada buat Pertandingan Fotografi, so, gua, EJ dengan Encik Hafis masing2 try amik gambar nak masuk la konon. Last2 tengok contestant yang hantar gambar semua "meletup2", lalu kami membatalkan niat kami. What The Fish kan? Nampak daun yang gugur tu, tu pun sebahagian teknik kami tu, hahahaahaha. Damn.
Mother Booth kami, orang ramai ok datang tengok ikan siakap la, serai wangi la, kuda laut la...Maybe Biotek ni bidang baru untuk warga Tangkak tu yang ramai turun tu, cungap aku tengok kawan2 yang tugas kat Booth. Btw, congrat yer kawan2
Haa, ni pun gambar yang aku nak pertandingankan la konon...Siap pergi zoo dengan EJ nak amik gambar "Biotechnology & Biodiversity" la konon. Memang canggih betul. Harimau ni pun malas layan kami, duk bawah pokok je. Pengalaman betui.
Abang Kawasan Tangkak - Gua rapat dengan Abang kawasan yang tengah, Abg Long Hazwan sebab dari dulu lagi mana2 Event pergi mesti ada Hazwan. Masa last BIOMALAYSIA 2010, aku stay sebilik dengan Bro Hazwan dekat The Zon, dahla pintu bilik air hotel tu takda selak boleh Hazwan masuk plak, apalagi, mandi la sama2, ehhh. Korang memang terbaek. (Teringat moment bersama Obey Grey dan Pudin dekat Palm Resort Putrajaya)

Wednesday, August 17, 2011

WW: YONG TAU FU

Cadangan untuk Makan pada Bulan Ramadhan: Tapi saya tak boleh makan banyak2. Nampak menyelerakan. Huhu.

Tuesday, August 16, 2011

SELIPAR RAYA

Sekejap je dah Ramadhan ke 16. Semoga Ramadhan kali ini dimanfaatkan sebaik mungkin. Ohye, selipar raya jangan dilupa, cari selipar yang cantik dan praktikal. Salam Ramadhan dan Selamat Hari Raya.

Wednesday, August 3, 2011

WORDLESS WEDNESDAY - DESKTOP WALLPAPER

Wordless - Dari zaman belajar pakai wallpaper ni, also, dari zaman belajar tak pernah buat cleanup...TERBAEK.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER