| tawaketawa.blogspot.com - sharing story, laugh n fun - yer, sharing - always feel bertuah sebab people looking for us untuk sharing - yer - tula maksud blog gua |
NUFFNANG AD
Thursday, February 2, 2012
Day 5 - The Meaning Behind Your Blog Name
Tuesday, January 31, 2012
Day 4 - Best Radio Prank
Among Station Radio Prank yang gua dengar, Era.fm - (Can I Help U), Hot.fm - (Panggilan Hangit), & Hitz.fm (Gotcha), gua suka dengar Gotcha pagi2. Sebab JJ & Ean sangat lawak. n memang menjadi la. Ni satu yang buat aku ketawa while driving nak pi kerja.
"Situasi - JJ & Ean jadi tukang hantar set television kat rumah satu mamat ni - while mamat ni dekat opis - dorang buat prank call - dorang call cakap nak letak kat mana set TV tu (dorang masa ni dah masuk dalam rumah mamat tu) - mamat tu bengang la, sebab suka2 je masuk without permission - mamat tu tanya macam mana boleh masuk? - dorang cakap tuan rumah sewa yang bukakan - nak menambah marak api kemarahan lagi - JJ & Ean cakap dorang siap lunch kat rumah mamat tu, and guna siap pinggan mangkuk - also siap guna toilet semua - melentingla mamat tu - last2 dia bengang, suruh kuar dari rumah - then tiba2 bunyi efek pasu pecah - hahaha - time ni lawak gila - mengamuk la mamat tu - hadoila - JJ & Ean siap cakap nak tolong kemaskan tak pasu yang pecah tu - hahaha - kesian mamat tu - then GOTCHA."
Really made your day kan dengar Prank2 macam tu. Semoga hari u all pun akan indah dengan cara masing2. Have a nice day.
Monday, January 30, 2012
Day 3 - A Recipe
Assalamualaikum. Challenge kembali lagi. Sorry la. Sebab takdapat nak teruskan hari berturut2. Yerla, weekend kan busy Shoot kawan Tunang, also, kat rumah I mana la ada internet. (Alasan). Ok, hari ni I nak berkongsi resipi masakan yer adik2 manis sekalian, senang je, boleh dipraktikkan kala hidup bujang, ok, adik2 boleh amik buku nota dan salin k. I nak ajar resipi nak masak "Ayam Goreng Kunyit Kacang Panjang" versi Bujang. Mulakan dengan bahan2 yer.
Bahan-bahan
- 1 Ulas bawang putih
- 1 biji bawang besar dipotong bulat
- 1 biji cili merah & cili hijau dihiris nipis
- Sedikit serbuk kunyit
- Sedikit garam
- dan tidak dilupa Minyak masak juga
Cara nak masak
- Perap ayam bersama garam dan serbuk kunyit
- Goreng ayam sehingga garing yer adik manis, angkat dan letak tepi
- Use the same wok again, tumis bawang yang telah diketuk hingga naik baunya, diikuti dengan bawang besar ok
- While dah nampak bawang tu, dah layu, masukkan kacang panjang plak, if nampak kering, adik2 boleh topup air sedikit k.
- Setelah air kering dan kacang panjang nampak dah masak, masukkan cili k
- Last, masukkan ayam, Gaul sebati dan siap untuk dimakan
- Ingat, kita masak Ayam goreng kunyit, bukan kurma, bukan ayam kicap, apatah soup ayam, sebab takda unsur sup pun dalam bahan2 kita. Nak lagi best, makanla dengan timun dan sambal belacan.
Sekian, cabaran hari ketiga I. Semoga perkongsian ilmiah ini mampu menceriakan hari2 adik2 semua. Saya hidangkan gambar Stew Tulang Kambing untuk adik2 semua. Di Secret Recipe xsedap n mahal, yang ni sedap dan boleh straw sekali. Sekian.
| Stew Kambin - Serius sedap - Tak Bohong - I terfikir nak buat Food Travelogue la - I kan suka makan2, bukan kuat makan - Syahirah bila nak makan steamboat - |
Friday, January 27, 2012
Day 2 - TV show that you're currently addicted to
TV show that I currently addicted to is
1. CSI - haha, kalau balik rumah mama gua, gua akan endurance sampai pagi tengok CSI
2. Wipeout - gua suka sebab pengacara dia sengal2 kot. Memang cannot go.
3. Bola Sepak Inggeris (ni kira TV Show ke?)
Thursday, January 26, 2012
30 Days Challenge Update Blog - Day 1: Your Favorite Song
Day 1: My Favourite Song Ever - Kembali Pulang by Kangen Band
1. Lagu Alarm Bangun pi kuliah n kerja (almost 4 years dah, gila kentang)
2. Suka je nak ulang dengar pada semua dinda2
3. "akanku bawa dia terbang, damai bersama bintang"
1. Lagu Alarm Bangun pi kuliah n kerja (almost 4 years dah, gila kentang)
2. Suka je nak ulang dengar pada semua dinda2
3. "akanku bawa dia terbang, damai bersama bintang"
| Haha. Macam rajin je gua nak update hari2. Insyallah kalau keadaan mengizinkan k. Tapi kalau update pakai henpon gambar jadi tak cantik la...Haha. Alasan 1. |
Wednesday, January 18, 2012
WW: SATE untuk TK
Tuesday, January 17, 2012
CONGRATULATION SIS & BRO
Hai All. Salam. Dah nak CNY ni busy plak. So, agak lambat nak wish kat My Bro n Sis sebab masing2 sukses dalam pelajaran. Untuk My Sis - PMR hanya dapat 1B & 7A, tahniah sangat2, sebab kalahkan Abang Long dengan Abang Ngah. Dahla masa amik exam PMR hari tu, we all semua ke Kedah sebab My Bro ada Convocation. Memang sedih gila kot kena tinggalkan My Sis on her big Exam. Asal kol jer, nangis. But now, U dah buktikan yang U boleh buat, even kami takda kat sisi, tapi kami tetap ada kan bagi U semangat n dorongan. Really proud of U, Lil Sis. (Note: Abang Ngah nak bagi iPad, gua cakap xpayah, baik beli je wide lens takpun New Nikon 1 warna putih, boleh gua tumpang)
| Ini Saya - Attend Course - Hari sebelumnya kena sound oleh Motivator sebab dress code tak sesuai, messy, baju xkemas - Ewwwww - (Yerla sebab tak maklumkan, dah kata pakai kasual, gua pakai la kemeja n jeans je, kalau tau, mmg dah pakai smart2 dah, tapi takpela, maybe dia xpernah jmpa aku, and she judge from 1 meet tu je la...Sebab ada je masa gua nak men smart smart. Haha. (Nota: Saya macam kurus tiba2 dalam gambar ni, ada macam Aren Ajis tak?) |
Btw, tahniah lagi nak ucap kat My Sis n My Bro atas kejayaan masing2. Nanti Abg belanja kita main air kat Philea Resort ek, (one fine day) Haha. Kalau penuh, kita pi je la jalan2 tepi pantai. Pastu malam kita boleh makan Ikan Bakar kat Umbai kan. Sayang la u All semua. Muah. Dah, gua ada meeting dengan Puan ni. Bye n Assalamualaikum.
Friday, January 13, 2012
Tapi Bagaimana by Spider
| Lagu ni ada main masa drama Vanilla Coklat - Heroin best, hero tak best, baik amik aku jer. Haha. Kan Ixara kan... |
Kau buat ku teruja
Kau buat ku tertawa
Terbit rasa tersembunyi beku
Hingga rasa cemburu seperti
Pasangan kekasih yang hangat
bercinta
Dan tak sanggup berpisah
Walau hanya sekejap
Aku sangat merindui kau
Senang sekali kau ada
Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah
ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara
ini
Dia bukan tak cantik
Dia bukan tak baik
Hanya kekosongan yang ada
Di sudut hatiku tak bisa diusik
Hingga cinta jadi kematu
Tiada yang nak gaduh
Tiada yang nak tentang
Hingga rasa menjadi kering
kontang
Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah
ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara
ini
Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah
ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Bagaimana harus ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah
ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Friday, January 6, 2012
FANTASY FOOTBALL
| Lihatla Point I yang number 1 tu, jauh tu asap...haha |
Assalamualaikum dan Salam Pagi Jumaat yang indah. Haa, tengok gambar di atas, ni la Fantasy Football yang gua main sepanjang 21 week. Haa, sila lihat kepada ranking tu ok, sapa dapat number 1 manager yang paling best. Gua la orangnya. Akhirnya menang juga. Penuh debaran dan percaturan. Ok, here sikit penerangan tentang Fantasy Football ni.
1. Overview
The objective of the game is to select a squad of Premier
League players, while staying under the £100m budget, and to accumulate the
most points according to the scoring system.
2. Roster. The total value of your initial 15-man roster must
not exceed $100 million. In order to have a valid roster your team must consist
of the following number of players from each roster slot:
2 Goalkeepers
5 Defenders
5 Midfielders
3 Forwards
Ok, faham la kan, bahasa mudahnya, anda diberi budget 100Juta Pound untuk beli belah pemain (roster) untuk bina Dream Team anda. Yang mana, setiap pemain anda yang perform pada game minggu tu akan dapat point, lagila pada Roster yang score goal. So, 11 orang punya point tu akan ditotal. So, akan tahu la juara untuk 1, 1 minggu tu. Mari gua persembahkan barisan Roster gua yang mengumpul banyak poin,
Next is, penerangan mengapa Best dan Tak Best main Football Fantasy ni:
Best
1. Tiada lagi Monday Blues - Masuk kerja pagi Isnin happy je sebab nak check point
2. Boleh menganjing kawan2 yang point corot
3. Baru anda sedar yang anda ada bakat menjadi pengurus bola sepak. haha
Tak Best
1. Bila kapten yang anda pilih tak main or injured minggu tu - boleh nangis
2. Kena nganjing pasal point ciput or player kena kad merah
Ok, sedikit tips untuk main Footbal Fantasy ni yer anak-anak sekalian:
1. Pilih player yang dijangka perform, boleh jaring goal, banyak assist sebagai kapten -
ni mmg akan sumbang point yang banyak tu.
ni mmg akan sumbang point yang banyak tu.
2. Pilih player yang ada ability untuk amik penalty, corner, free kick
3. Sila lihat Jadual Perlawanan - ini penting sebab sbg contoh, Manchester City (xayam) lawan Wigan (ayam) - for sure la kena kitai 5-0 Wigan tu nanti, so, roster u all yang banyak player City sure akan bagi banyak point kan.
4. Update News - untuk tahu player mana yang injured, yg boleh main ke tak
5. Bola sepak itu bulat, susah nak tahu - apa2 pun mmg best of Luck la main Fantasy ni. haha
Itu sahaja penerangan panjang lebar dari gua. Best tau main FF ni, serius, malam minggu anda tengok bola dengan kawan2 akan lebih bermakna tau. Btw2, segmen 2 dah nak bermula, kena setup roster yang boleh perform. Lets play the game. Yeayy saya menang.
Wednesday, January 4, 2012
Tuesday, January 3, 2012
PHOTOGRAPHY CONTEST, "The Colours of Iskandar Malaysia"
| CIQ View from Persada Johor |
Kategori:
Perpaduan dan Integrasi antara Kaum,
Bangunan Warisan, dan
Pembangunan Ikonik di ISKANDAR MALAYSIA contoh : Bangunan CIQ, Pelabuhan Tg. Langsat, Ramsar, Pusat Janakuasa Tg. Bin, Lapangan Terbang, Kota Iskandar dll.
Hadiah setiap kategori:
Pertama : RM 3000 + sijil
Kedua : RM 2000 + sijil
Ketiga : RM 1000 + sijil
Hadiah saguhati : RM500 x 3 + sijil
More Info: www.iskandarmalaysia.com.my & www.johobaru.blogspot.com
Gambar CIQ kat atas boleh masuk bertanding tak? Ikonik bangunan kan. Sure ramai yang amik gambar bangunan kat Nusajaya, so, aku amik gambar lain.
Monday, January 2, 2012
Thursday, December 29, 2011
Wednesday, December 14, 2011
Wednesday, November 16, 2011
WW: SEMINAR @ LE GRANDEUR
Tuesday, October 25, 2011
TERBANG BERSAMAMU
Assalamualaikum...
Adoii, lama dah tak update ini blog ok. Busy tang mana pun aku taktau. Tak rasa nak update la gua rasa. Btw, pagi tadi kawan gua kol, ngadu pasal gf dia yang suka nak control perjalanan hidup dia, haha, macam2, kapel zaman sekarang kan. Sebelum aku bagi jalan penyelesaian aku, meh aku citer apa GF kawan aku tu control dulu, haha, comel je.
1. Make Call selama 81 kali tanpa nak henti2 - pehhh rimas ok kol banyak2 kali ni, (kawan aku ni kena bawa charger bersama2, sebab bateri cepat habis). Haha, banyak kerja lain nak buat la, tolongla paham adik manis oiii.
2. Persoalkan number2 tak dikenali kat bil henpon - ewwww banyak nyer masa GF kau bro nak check, baik belajar buat Cup Cake, lagi best, please la.
3. Pi send msg kan inbox FB kawan girl - Ayoo, janganla nak gaduh2 pasal lelaki cik kak, kawan aku ni bukan bagus sangat pun, ko nak rebut2 kan, malu la...
4. Tolong jawabkan telefon - ni pun lawak, so, kita ramai2 pun blh ramai kawan kan, hidup pasti lebih meriah. Yer meriah la sangat.
5. Nak kena diupdate kat mana berada - yesss, mmg selesa la mcm ni, cthnya: Nak pi toilet update, pi makan update, semayang update, beli cakoi pun nak kena update. Adik manis, meh abang masam nak tanya, adik manis selesa ke kalau adik manis tengah lepak2 dengan kawan2 ke, sanak sedara, abang masam kol tanya itu dan ini, sure adik manis pun tak selesa kan, habis adik manis ingat, BF adik manis tu tak rimas ke, adik manis sendiri pun nak space kan, so, tolerate la adik manis.
Dah, 5 je yang aku ingat, lagipun ni ada meeting sat g, pastu nak kena cari bahan untuk English Class on Friday, nanti kang Kak Fafa bising plak. Btw, kawan aku ni bukan hensem mana pun, yang GF dia kalut sangat tu apasai la, xpaham aku...(Solution: Haha, gua dengki sebab GF dia cunnnnn, kawan aku ni, biasa2 aje). Nah la gambar Nik, dulu masa form 6 selekeh lagi sengal, after 7 year tak jumpa, haaa, Mari ok.
Adoii, lama dah tak update ini blog ok. Busy tang mana pun aku taktau. Tak rasa nak update la gua rasa. Btw, pagi tadi kawan gua kol, ngadu pasal gf dia yang suka nak control perjalanan hidup dia, haha, macam2, kapel zaman sekarang kan. Sebelum aku bagi jalan penyelesaian aku, meh aku citer apa GF kawan aku tu control dulu, haha, comel je.
1. Make Call selama 81 kali tanpa nak henti2 - pehhh rimas ok kol banyak2 kali ni, (kawan aku ni kena bawa charger bersama2, sebab bateri cepat habis). Haha, banyak kerja lain nak buat la, tolongla paham adik manis oiii.
2. Persoalkan number2 tak dikenali kat bil henpon - ewwww banyak nyer masa GF kau bro nak check, baik belajar buat Cup Cake, lagi best, please la.
3. Pi send msg kan inbox FB kawan girl - Ayoo, janganla nak gaduh2 pasal lelaki cik kak, kawan aku ni bukan bagus sangat pun, ko nak rebut2 kan, malu la...
4. Tolong jawabkan telefon - ni pun lawak, so, kita ramai2 pun blh ramai kawan kan, hidup pasti lebih meriah. Yer meriah la sangat.
5. Nak kena diupdate kat mana berada - yesss, mmg selesa la mcm ni, cthnya: Nak pi toilet update, pi makan update, semayang update, beli cakoi pun nak kena update. Adik manis, meh abang masam nak tanya, adik manis selesa ke kalau adik manis tengah lepak2 dengan kawan2 ke, sanak sedara, abang masam kol tanya itu dan ini, sure adik manis pun tak selesa kan, habis adik manis ingat, BF adik manis tu tak rimas ke, adik manis sendiri pun nak space kan, so, tolerate la adik manis.
Dah, 5 je yang aku ingat, lagipun ni ada meeting sat g, pastu nak kena cari bahan untuk English Class on Friday, nanti kang Kak Fafa bising plak. Btw, kawan aku ni bukan hensem mana pun, yang GF dia kalut sangat tu apasai la, xpaham aku...(Solution: Haha, gua dengki sebab GF dia cunnnnn, kawan aku ni, biasa2 aje). Nah la gambar Nik, dulu masa form 6 selekeh lagi sengal, after 7 year tak jumpa, haaa, Mari ok.
| Gambar kaf FB Nik yang dapat 48Like dan 86Komen |
Wednesday, October 12, 2011
Wednesday, September 14, 2011
WW: FULLY RESIDENTIAL SCHOOLS INTERNATIONAL SYMPOSIUM (FRISS) 2011
Wednesday, September 7, 2011
WW: HANTARAN PERTUNANGAN
1. Hantaran Pertunangan ni saya shoot masa masa majlis pertunangan Sedara saya kat Kedah baru2 ni.
2. Unik, cantik, dan colourfull kan? Macam karang dalam lautan
3. What a great Idea la
4. Majlis kat setiap negeri adalah berbeza cara dan sambutannya
5. Majlis yang dikata berlangsung selepas solat Jumaat tertangguh sehingga lepas Asar plak, banyak tetamu dah balik
6. Majlis kena diatur dengan proper. Hihi
2. Unik, cantik, dan colourfull kan? Macam karang dalam lautan
3. What a great Idea la
4. Majlis kat setiap negeri adalah berbeza cara dan sambutannya
5. Majlis yang dikata berlangsung selepas solat Jumaat tertangguh sehingga lepas Asar plak, banyak tetamu dah balik
6. Majlis kena diatur dengan proper. Hihi
Tuesday, September 6, 2011
CENDAWAN
1. Bengong
2. Tintong dan Serabut
3. Masa first time jumpa muka masam seribu
4. Cantik tempat ke 10, sebab kalah dengan Ain, Wawa, Saliah dan kawan2 dia yang lain
5. Engineer to Be (Engineer cun yang jahat)
6. Cantik sebab Mix Vege (sangat ramaiiiii peminat, puluh puluh) Gila Kentang
7. Ana x ske guy yg ske menipu,smoking,niat x baik,playboy,gatal (HOHO)
8. Ana = Colour Putih = Tak dapat dipisahkan9. Thats it.I decide when the time come to an end between us.Now.End (Status FB Ana baru2 ini)
10. Ana berumur 39. Confirm.
Subscribe to:
Posts (Atom)
