NUFFNANG AD

Wednesday, October 21, 2009

UPDATE DAH, TENTANG SYAWAL 2009 SAYA

Saya rasa lama benar dah saya tak update blog ni, so ni nak cite sikit pasal Syawal 2009 saya ni

Gambar 1: main bunga api, baru belajar lightpainting la kononnya, pakai bunga api



Gambar 2: my new gf, kahkah...ni my aunty, mmg muda dengan bulu mata ori beliau (dslr + makeup + terer konon...kahkah)


Gambar 3: Salasilah keturunan saya, masih belum ada semua ni



Gambar 4: Tahniah, keta anda masih dalam laluan


Gambar 5: Lihat juga keluarga2 kat belakang, masing2 penat dan lapar beraya (lokasi, air hitam, johor)


Gambar 6: Abah pesan, Abg, jaga perangai kat rumah orang...


Gambar 7: Menziarah kubur pada raya ke 3, orang pun dah kurang

Gambar 8: Adik2 ni berjaya masuk beraya ke rumah saya. saya yang serve dorg. cool

Sekian, update pada kali ini, 24 ni saya ada jemputan Open Ouse di Nilai...saya suka...jalan2










Thursday, September 17, 2009

AIDILFITRI YANG LALU & KINI

Assalamualaikum wht...Sempena kedatangan Syawal pada kali ni, nak mengimbau kenangan raya beberapa tahun lepas...So entry kali ni lebih kepada gambar yang bercerita je...Mood raya mempengaruhi mood blogger...
Keterangan gambar: Baju raya 2 tahun lepas, baju ni dapat disiapkan dalam masa 5minit je, hebat tak, sebab beli kat bazar ramadhan, ntah kenapa tahun tu teringin plak pakai baju melayu Johor...teringin teringin


Dah menjadi rutin selepas bersembahyang Raya, balik rumah minum air tea o dan selepas sesi mama menangis salam suaminya, dan anak2 beliau, dan sesi dapat duit raya, kami akan bergegas menziarahi pusara nyai dan arwah adik...dan bertahun2 juga la aku menjadi penyiram kubur dan penabur bunga pertama ke atas pusara pusara itu. Macam biasa, kawasan perkuburan akan ramai dengan orang dan jalan menjadi sangat jam...
erm, nak tya, pergi kubur perlu time raya je ke...hehe...(ayat pembujukan bendung kesesakan ketika orang ramai2 berpusu menjiarah kuburan)




Baju raya tahun lepas, kawan mama yang buatkan, sebab time ni teringin nak pakai baju kaler krim…tapi banyak kawan2 dan sedara mara yang salah tafsir ingat yang tu baju nikah. Ok. Baju nikah warna putih yer, dan saya punya baju warna krim. Krimmer. Saya masih belum nak nikah yer, kurang mampu dari 2,3 aspek nak berumahtangga (ayat defensive bila orang Tanya bila mau kahwin…hoho). Ohye, sampan maroon tu abah beli dari Indonesia masa dia bersojer di sana. Suka pada coraknya, tu yang pakai buat samping. Cantik ke?



Kad raya. Saya suka bagi kawan2 kad raya, dan sms raya...tapi saya lebih prefer bagi kad raya...sebab susah sikit nak terhilang kalau bagi kad raya. mcam tahun ni rasanya, saya bagi lebih 30 orang gbr raya mcm di atas ni. Ohye, ni gambar kawan saya dan ada banyak lagi gbr2 kawan yang saya jadikan kad raya bergambar (inilah alasan kenapa saya suka amik gbr kawan2 dan orang ramai kandid2, sebab boleh hasilkan kad melaluinya...good reason la kot)...Kepada kawan2 yang dapat kad dari saya, simpan la elok2. lagi better kalau tampal dekat cermin toilet...everyone can see...haha run.

Panjang plak type...erm, sempena penghujung ramadhan, saya berharap agar ramadhan ni lebih bermakna, penuh memori (masak2 sayur labu, goreng pisang manis, nasi ambeng, tgk rancangan spice route, bersahur ala lelaki bujang, main scrabble...sungguhnya, ramadhan kali ini, banyak kenangan manis...semanis goreng pisang manis.
Dan sempena syawal yang bakal terbit, saya nak minta maaf kat abah mama, kri dan ayin, sedara mara, geng 3 jari, han,hai,yaz dan teman2 sekantor, bff kesayanganku, makwe2, skandal2, pakwe2, en naim dan especially kawan blogger yang saya rasa, anda sangat best OK.
SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI 2009...

HZL
http://tawaketawa.blogspot.com/



Friday, September 11, 2009

MALAM LAILATULQADAR

Kehebatan Malam Al-Qadr

1) Malam berkat yang di turunkan padanya Al-Quran

2) Di tuliskan pada malam tersebut "qadar" atau ketetapan bagi hidup, mati, gembira, rezeki, sihat, sakit dan apa jua berkaitan qadar manusia dan destinasi mereka pada tahun itu.

3) Malam ini terlebih baik dari seribu bulan untuk beribadat.

4) Pada malam itu, turunnya para Malaikat dan Ruh (Jibrail as).

5) Malam itu juga disebutkan sebagai malam yang sejahtera.

6) Diampunkan dosa terdahulu bagi sesiapa yang menghidupkannya dengan iman, ikhlas dan mengharap redha Allah;

Masa Form1 dulu kan, ustaz aku pernah bercerita yang masa dia kecil, dia pernah jumpa Malam Lailatulqadar, dan kami semua rasa sangat kagum...ustaz sangat bertuah ok...

Semoga kita beroleh keberkatan dari malam2 terkahir ramadhan ni...

Yeay, petang ni nak balik kampung...

Taktau nak letak gambar apa, jadi saya letak gbr kawan2 baik saya ber3 ni...


Kalau tak silap, ni kami pergi masa Hari Pekerja 2009 yang lepas, Kota Tinggi Waterfall...

Memang tak plan langsung, lepas jumaat kami terus je pergi...sampai pukul5, mandi la apa yang patut...jakun sungguh time tu...hehe


Sesi berkenalan dengan kawan2 saya


1. Ke1 Kiri: Identiti terpaksa dirahsiakan. Kerja: Bidang Bioteknologi

2. Ke2 Kiri: Mr Budi. Kerja Radicare. Kuantan. Jarang jumpa

3. Ke3 Kiri: En Rasis. Lam Soon, PGudang. Chelsea Fan

4. Ke4 Kiri: En Iwan. Sime Darby. Chelsea Fan, tapi kuar jalan pakai jersi MU (xblh blah)


Lama sungguh tak dapat jumpa berempat, harap harap raya ni ada kesempatan...

Salam dan maaf zahir batin sahabat...datangla rumah aku, makan ketupat madu dan bagi aku duit raya...

Wednesday, September 9, 2009

http://tawaketawa.blogspot.com/


Salam, kepada kawan2, saya dah tukar la address link blog saya, berikutan address blog dulu saya rasa sangat panjang...jadi kat atas ni, adalah link blog saya yang baru...
http://tawaketawa.blogspot.com/

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

So harap, kawan2 dapatla link balik kepada blog kawan2, maaf atas kesulitan yang disengajakan ni semoga persahabatan terus mekar...jengjengjeng...

Keterangan Gambar: Mee Hoon Soup Kala buka pose Rumah Terbuka Kak Arai

Tuesday, September 8, 2009

RAMADHAN, BUKA POSE & RUMATE

Keterangan gambar: Lihatlah kasih sayang antara kami...(rumate sila malu2)

Assalamualaikum, semalam explore balik folder gambar lama2 dalam laptop ni, terjumpa plak, gbr2 time Ramadhan bersama rumate tercinta masa zaman study dulu...mari kita mulakan sesi Kenali Rumate Anda...

Nama: Fairul Errol
Umur: 24 tahun pada Januari lalu
Asal: Kampung Gajah, Bota, Perak (Botarian katanya)
Waktu tido: Awal, sekitar 10-11pm
Skil: Mahir dalam bidang photoshop dan selalu jadi ketua untuk assignment kumpulan
Kemahiran memasak: Tomyam Halia...Spaghetti Bujang...Maggi Kari (Asam pedas paling power)

Keterangan Gambar: Sharing is Saving. TQ

Rumate aku ni, banyak membantu, baik orangnya, suka masak spagethhi dalam bilik dan dia ni biz mind, bilik kami dah mcm kedai runcit ada, pusat fotokopi ada, pengedaran kerepek ada, sandwich, apatah lagi menggunakan khidmat translate jurnal ada...mcm2 ada juga la...

Ramadhan di universiti, satu pengalaman best, sebab kadang2 kalau malas nak pegi bazar, we all just masak kat bilik aje, simple2 sudah...kan rumate? tapi disebabkan rumate ada motor, jadi dia ni rajin pegi bazar2 ramadhan untuk survey dan membeli lauk pauk...antara yang best adalah acar jeruk ek, ke apa, ala yang boleh dimakan dengan nasi tu...ikan pekasam pun rumate suka, tapi yang paling tak boleh lupa, adalah rumate ajar makan tempoyak, atas tempoyak tu ada ikan bilis kisar, waaaaaaaaaaaaaaaaa (sgt sedap ok). rumate ajar makan tempoyak tu dengan nasi lemak panas RM1.00. Ianya sgt sedap...syukur syukur...sejak jatuh hati dengan tempoyak tu, mmg dalam peti ais kat rumah ada stok tempoyak...best wei...sila try...

Keterangan gambar: Laaa, aku pernah join bengkel Photographer masa kat U dulu...mana sijilnya...(ni pun Rumate yang ajak).

Sememangnya kenangan ramadhan kat U satu pengalaman yang menarik...
Thank kpd Rumate yang banyak mendedahkan aku kepada variety local food dan mendewasakan aku, di kesempatan ramadhan yang berbaki 2 minggu ini, aku ingin mengucapkan selamat berbuka pose kepada rumate dan kahwin jgn lupa jemput aku, aku tau, ko dah gatai nak kahwin...
btw, baru2 ni rumate baru hilang laptop, pendrive 2 biji dan broadband beliau (padan muka)

Wednesday, September 2, 2009

KACANG POOL, RAMADHAN & AKTIVITIKU


Semalam, bersama kawan2, berbuka pose dengan makan kacang pool (gambar di atas) ditambah dengan chicken chop, (wahhh so western kami berbuka). Inilah gambar kacang pool, roti tersebut akan dicicah bersama kuah, but, ada yang suka jika telur dan limau dan bawang itu digaul sekali gus...best...harga satu hidangan ni, sekitar RM4.00. Sedap juga kalau sekali sekala makan...Biasanya kalau kawan2 yang datang dari jauh, memang wajib kena rasa kacang pool ni...



Dah kenyang makan, saya berkesempatan bersolat Magrib dan Isyak di Masjid Sultan Abu Bakar ni...Sempat juga click ,2,3 keping gambar...Limpahan lampu cantik menerangi persekitaran masjid. Maaf kawan2 sebab tunggu saya, jarang berkesempatan sembahyang jemaah ni...Nanti kita pergi lagi la, how bout Masjid Kristal...Waaaa...


Tengahari di Kantor, di isi dengan Pertandingan Scrabble...saya suka main game ni...seronok dan penuh debaran...kahkah...Lagipun setiap hari akan dapat belajar perkataan baru, contohnya, CLING (pegang, melekat)...Kalau tgk huruf kat atas plak, B, B, R, O, A, V, R, huruf apa agaknya yang akan saya buat...Sila teka...hehe. Game yang penuh strategi sebenarnya scrabble ni, pasal kotak2 berwarna tu semua ada nilai, so pandai2 la pilih...(ohye, minggu ni dah start Pertandingan Indoor Game)


Ini pula adalah sayur labu masak lemak, hasil kerja tangan orang2 bujang macam kami ni, saya bertugas selaku tukang beli bahan, kena beli santan, kacang panjang, lada merah 2 biji, garam dan serbuk kunyit, manakala tugas memasak kawan saya la yang masak...Labu tu, saya bawa dari kampung, ibu yang tanam...Even makan 7 orang pun,labu masih ada, jadi, kami makannya untuk sahur...Even memasaknya campak2 aje, tapi rasanya boleh tahan, maybe, sebab kerjasama ramai2 masak kot...ada rasa kasih sayang dalam labu tu...hahahaha.

Ohye, petang ni ada jemputan berbuka dari teman sekantor...Pot Luck. Pot Luck tu apa?...Hehe
Selamat Berbuka Puasa Untuk Semua Orang...

Thursday, August 27, 2009

Terbang Terbang di Hutan Bandar Mutiara Rini

Venue: Hutan Bandar Mutiara Rini
Time: 6.00 petang (sebelum puasa)
Theme: Terbang terbang mcm rama rama
Objective: Cika dan Lina dapat keje kat UPM, amik gbr sebagai kenangan2

Bertepatan dengan musim balik ke kampung dan tema air asia "now everyone can fly"
jadi sang sahabatku ini buat aksi stunt dengan terbang dari besi kuning tu, 2,3 kali juga la, tapi gbr ni mmg first shoot la, loncatan ke2 nyaris hempap aku...hehe. manakala seorang teman lagi hanya mampu panjat dan tak berani terjun...sejuk katanya...haha
Cika, gadis yang dapat tawaran kerja di UPM Serdang, memang sgt suka bergambar...nah jadilah model aku yer,. seronok amik gbr makwe ni sebab sgt sporting (memang suka kena amik gbr). katanya, kalau ada kesempatan akan kembali untuk bergambar. kataku, maybe raya akan ambil gbr lagi...pakai cantik2 arrr...
Wajah kawan2, yang pun suka gambar diambil...untuk kenangan dalam FB...Mungkin Syawal nanti kita akan bergambar2 lagi tapi versi baju Melayu la kot... Insyaallah

Riangnya ketawa...Semoga ketawa2 ini akan mekar2 selalu...Untuk tempahan bergambar, boleh hubungi saya yer, apa yang penting, sporting2 sudah...hehe. thanks semua...

Wednesday, August 26, 2009

RESEPI RAMADHAN TODAY


MEE BANDUNG MUAR (RESEPI ASLI MUAR)
Bahan-bahan:
1 kg mee kuning
10 tangkai cili kering (buang biji dan rebus, toskan)
1 labu bawang putih (diketuk)
5 biji bawang merah
½ cawan udang kering, direbus dengan secawan air (alternatively boleh guna sotong rendam, rebus juga, ini style Mee Bandung Tanjung Agas, Muar)
½ cawan udang hidup
1 cawan daging rebus (dipotong nipis)
Sawi (sukatan ikut suka, potong anggaran 1 inci)
Kobis (sukatan ikut suka, hiris kasar)
¾ - 1 cawan gula pasir
3 - 4 cawan air rebusan daging
1 sudu makan sos tiram
Telur ayam (mengikut jumlah hidangan)
Garam secukup rasa
Minyak untuk menumis
Lain lain perencah e.g. daging ayam, fishballs, sotong, bunga kobis, hati rebus boleh dimasukkan mengikut individual preference.
Daun sadri & daun bawang, jika suka (dihiris)


NOTE:
Mee bandung asli tidak mengandungi apa apa yang rasa masam, so, janganlah masukkan tomato puri/tomato sos/cili sos/asam jawa. Ini akan merosakkan keaslian rasanya. Ramai orang yang pandai-pandai modify mee bandung Muar ni by adding sour ingredients. Itu yang spoil tu.
Cara memasak:
• Blend cili kering, udang kering & air rebusannya, gula, bawang putih & bawang merah.
• Pijarkan sedikit minyak didalam kuali
• Tumiskan bahan bahan yang dikisar. Jangan sampai garing
• Masukkan sos tiram
• Masukkan udang, daging rebus (dan bahan no. 15 jika ada).
• Masukkan batang sawi dan air rebusan daging dan garam. Biar sehingga pekat
Untuk menghidang (Mee bandung ni tak sedap masak in bulk, so kenalah "bancuh" sepinggan-sepinggan.)
• Ambil sedikit kuah (dan rencahnya untuk satu orang makan)
• Panaskan kuah dan masukkan sebiji telur, sehingga separuh keras.
• Masukkan sayur dan bila agak lembut, masukkan mee kuning untuk satu orang mkn
• Masukkan kedalam mangkuk leper, telur letak diatas, taburkan daun sup & daun bawang, jika suka.
• Hidangkan.

kredit untuk penyedia resepi ini
dah bagi kat RS, taktau la kapan dia mau bikin
nak lagi sedap, pegi jalan2 kat muar
sedap weiii makan buka pose


Bahulu ikan ni, digunakan sebagai salah satu hantaran perkahwinan, tapi we all guna yang kecik aje, yang besar nanti orang terkejut plak...hehe
Btw, baulu ni mmg sedap even tanpa rasa fish and chip di dalam nye
sesapa boleh try la...nak buat sendiri pun boleh, tapi kena cari pencetak yg besar la
mesti sedap makan kala raya...hehe

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

Wednesday, August 19, 2009

Why I'm Bloging?

Kenapa Saya Menjadi Blogger?
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

Saya selalu cakap kat orang yang blog ni adalah diari maya dan
Saya selalu cakap yang para blogger ni ada identiti dan konsep blog masing2 pabila bercerita tentang dunia blog yang luas dan pelbagai ni...erm...
ada yang bercerita tentang kisah cinta mereka,
ada yang cite tentang makanan dan minuman yang dorg try
ada yang cite pasal perasaan,emosi, rasa tak puas hati
ada yang cite pasal kerjaya, hobi, minat
macam2 cite tentang para blogger ni
semuanya menarik...

Bagi aku plak, ada beberapa faktor yang menjuruskan aku menjadi blogger ni:

1. Rumate aku masa study dulu, dia yang ajak dan ajar aku main blog ni, katanya boleh elak alzhemier berlaku (bukan main chess ke rumate)...tapi dia plak dah malas nak update blog dia, blog dia ada di link aku, duniakumuzikhidupku...pi la tgk. update la rumate. come on

2. Teman teman sekantor aku ni rupanya blogger juga...senyap2 yer korang, hehe, kalau sesapa terer boleh revealkan sapa2 teman2 gue itu om...mereka blogger tegar yang telah pengaruhi aku ke dalam kancah peperangan.kebaboommm...
Keterangan Gambar: Teknik bluring wajah di Melaka (bukan penulis)

3. Yang ketiga ni, aku memang minat ambil gambar, gambar makanan, gambar perempuan, gambar kucing, pelangi, apatah lagi gambar kandid, mmg dah expert sgt aku ambil gbr time org tak sedar...jadi, dgn adanya medium blog ni, bolehlah aku berkongsi gambar2 yang aku amik tu,
Bermula dari kamera henpon yang cap ayam tu, aku beralih ke kamera silympus tahan selam dan kini dah ada plak kamera hitam...apa org panggil tu, DSLR, hehehe...
Jadi, memang kojenya mengambil gbr aje...
Nah sedikit tips untuk amik gambar SUNSET
Focal Length: 35mm
Aperture: f14
Exposure: 1/100 second
ISO Speed: 320
tapi terpulang pada kawan2 la nak setting mcm mana...yang penting gbr jadi...woowowowowo
Keterangan Gambar: Seorang teman sedang mempraktikkan diri bergelar sang nikonian.hehe. sesapa nak sponsor lens boleh emel saya..thank u

4. Nak cite pengalaman2 ketika berjalan ke sana sini, yela, sebagai contoh, kalau ada tempat makan menarik, contohnya seafood kat SENIBONG tu, kan ada banyak kedai, so kalau aku dah pegi salah satu kedai yang sedap, so boleh review pada rakan bloggers yang lain, so, dorg boleh dapat info ttg kedai mana yang sedap, menarik dan menawarkan keseimbangan tunai...(berpatutan)
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com
Keterangan Gambar: Mee Wantan yang sedap pada harga ekonomi, dan sedap makan pagi2

5. Yang ke 5 nyer, sgt happy dapat kenal kawan2 blogger yang baru, jadi dengan hati riangnya, saya menyebarkan virus "TAG Why I'm Bloging?" kepada rakan blogger yang sempoi tak ingat tu...sila sambut, hintperihal, diyabest, KucingOrenGemuk (se2 time aku tag dia ni), zizilivelivewell, en me, hanna, tetel, duckness, thumbellina dan orkid opah kalau dia ada tersinggah kat blog aku ni...
Keterangan Gambar: Tuan Blog tiada dalam gambar di atas, di belakang tu Pavilion Negeri Kedah, ala ala bendang beb...

Ok, sekian saja, nak main mafia war ni...

Monday, August 10, 2009

MAJLIS HARI KUALITI 2008

Adik manis bertiga yang sgt suka gbr mereka diambil...

Agenda: Majlis Anugerah Kualiti 2008
Venue: Permata Ballroom, Puteri Pacific Hotel
Date: 07 ogos 2009
Tema: Glittering and Glamorous (UuuUUUuuuu)

Diadakan juga sempena persaraan CEO kami, dan sambutan majlis hari lahir beliau yang jatuh pada hari sebelumnya
Saya telah dilantik oleh urusetia majlis untuk menjadi anggota Unit Protokol. Antara tugasnya:

a. Memastikan para peserta bersedia awal di dalam dewan
b. Menyelia susunatur kerusi ketika sesi penggambaran
c. Menjaga trafik tetamu dalam dewan
d. Menjaga adat resam orang melayu (haha)
e. Makan dan minum

Tapi sebenarnya, saya telah diarah untuk menjadi pengiring kepada Dato, dan memakai kan beliau bunga rosset, oh satu penghormatan tu...syukur2

Ini adalah hidangan yang saya makan pada malam tersebut
Saya tak amik banyak malam ni...
Sebab saya kena menjadi juruacara untuk persembahan khas dari opis kami (suara latar)
Malam tu mmg agak happening sebab ada beberapa perkara yang tak diplan terjadi juga dan buatkan orang ketawa terbahak2


Saya tiada dalam gbr di atas...

Ini adalah gambar para tetamu yang memperagakan pelbagai jenis pakaian
Masing2 adalah sangat supportive dan beri komitmen
Yela dinner opis bukan selalu, so dah ada chance tu, bergaya sakan la
Ada yang siap bawak mak andam peribadi,
Make up di kiosk berdekatan
Tempah baju mahal2
dan saya sangat seronok dengan situasi itu

Diharap akan ada lagi dinner seperti ini
Di mana semua orang dapat berkumpul, dan bertemu dan berketawa2

Terima kasih saya ucapkan pada semua pihak yang banyak membantu dalam menjayakan majlis ini. kerjasama anda amtlah dihargai...

Tuesday, August 4, 2009

AURORA KE NI?


Ke langit subuh yang merah?
Anyone sila bantu...
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

Venue: Perjalanan ke tempat kerja, melalui bukit2 yang telah digondolkan
Time: 630 pagi isnin
Speedometer: 90km/j
Gadjet: Kamera Nikon warna hitam (saja nak eksen ni)
Kenapa ambil gambar ini: Sebab macam jarang sekali nampak langit subuh yang merah (ini
berikutan kalau hari cuti akan bangun menjelang mentari kuning di kepala...haha)
Indahnya alam ciptaan tuhan...Hargai setiap detik yang ada itu, maka akan terukir senyuman di bibir setiap insan yang tahu menghargai...
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

Manakala ini adalah bunga yang sangat comel...sangat cantik dan ia kecil sebenarnya...
tumbuh di belakang opis, warna kuningnya dilatari dengan kehijauan rumput...sangat sweet
sangat sesuai untuk lepak2 bersama geng berkahwin...hehe...

so, sempena dah ada kamera hitam ni, akan rajin amik gbr2, untuk dipublish...
gbr orang2, gbr pokok2, gbr makanan2, gbr peristiwa2 dan mcm2 lagi la...

p/s: apa yang penting, hayati keindahan alam kurniaan tuhan...

Dialog 1

En Wan: Li, pinjam jap kamera ko
Saya: Nah ambikla...pakai aje sampai habis kodak...
En Wan: Klik, klik, klik, (klik bermaksud macam sedang amik gbr, gbr dinding, pokok pinang, tangki ikan keli, dan lain)
Saya: Waa, mcm pro, bagus bagus...aik mana gbr2 nyer...
En Wan: Aku eksen je li, tak amik pun...hahahahahahaaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER