NUFFNANG AD

Friday, March 30, 2012

Day 10 - Island - Pulau Aur Jauh ke Tengah


Trademark Opis Saya - Mana2 event mesti pi dengan Rombongan. Cool kan?
Assalamualaikum wht. Hai All. Wahh hilang lama plak gua dari alam blog ni. Beberapa minggu yang lepas, Datuk bagi order suruh pi join dorang ke Pulau Aur, Mersing sempena Program Pelepasan Kerang Gergasi. Haa, what a grea experience u all. Meh gua citer sikit pengalaman ke Pulau Aur, (this my first time kot pi Pulau, best)
  1. Berkumpul kat opis sekitar pukui 8am - berlaku konflik - konflik puan2 namanya - gua malas nak layan - borak dengan en wan lagi bagus
  2. Ikut jalan dalam nak menghala ke Mersing - bengkang bengkok dan penuh habuk
  3. Sampai di Jeti Mersing sekitar pukui 10, Datuk belanja semua sarapan dulu. Mahal ok, (lain kali jangan call Datuk, Datuk, kalau tak memang depa sembelih)
  4. Boat 1 - Problem - Mengalami masalah engin - selamatla orang opis saya semua cool je macam saya - still tersenyum even boat rosak n udara panas
  5. Boat 2 - Laju okies, kalah ikan lumba2, but kecil sedikit daripada Boat 1 - tapi Abang Driver cool gila, boleh tido masa bawa boat. Gila kentang
  6. Masa kat tengah laut, Boat 2 ni langgar kayu balak sebesar kereta kot, haaa melencong terus boat kami 2 (dahla gua tidor masa tu) - terus mati engin boat - FYI, masa ni memang kat tengah2 laut. Gua dah berangan dah, kalau boat rosak je, gua nak jadi Tom Hank macam Castaway. Wii - Terdampar di Pulau.
  7. Syukur la takda kerosakan teruk, so, kami teruskan sambung perjalanan. AMIN.
  8. Nah layan gambar tak seberapa masa kat Pulau Aur Jauh ke Tengah. Serius jauh.
Adik Manis jangan berangan la ingat pergi Pulau ni indah belaka, amik kena panjat Jeti. Selamatla Aunty Datin pun Rock, xkisah nak panjat2 ni.
Hilang penat 2 jam dalam boat lepas tengok scenery macam ni kan, (Mode Excited) baru sampai pulau la katakan

Coral kat Pulau Aur - Air jernih bangat, kalau bawa suar lelebih memang gua dah terjun dah
Antara Chalet yang terdapat kat Pulau Aur - Mostly Singaporean punya - Pakcik2 di Pulau cakap, kat bawah tu ada banyak ikan, nak makan pancing je la

Pasir memutih - Air nan biru - Pokok yang hijau - just ciki manis je takda - maybe belum musim menyelam rasanya

Heavenly - Hilang stress semua - "oh, pasir putih tepi pantai, ombak saling berkejaran"

Nampak tu, depa bergambar dengan Kerang Gergasi - haa memang wujud ok - (Kerjasama dengan USM, untuk lepaskan benih kerang gergasi di sekitar Pulau Aur bagi menjamin kelangsungan ke kerang ni semua)

Yang lambai tu sedih sebenarnya sebab kena tinggal - haha

Kita suka la gambar ni, nampak semua happy je dapat datang Pulau. Thank semua - nanti ada jodoh kami sampai lagi k  - Next is Pulau...lalalala

1 comment:

toyolkiut said...

huhu..
i tak boleh le main angin laut ni..
pening, mabuk i tau..
hahaha....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER