NUFFNANG AD

Wednesday, July 15, 2009

SEDAPNYA MEE HAILAM INI

Kesempatan berada di Seremban atas urusan kerja selama seminggu membolehkan kami mengexplore kemeriahan juadah yang disediakan kedai2 makan sekitar Negeri Sembilan ni.

Pakcikku yang rumahnya terletak di Nilai telah dipelawa oleh aku untuk datang ke Seremban untuk membawaku berjalan2.

SMS 1:

Aku di Seremban: Aman Ujie, saya kat Seremban ni, sila dtg sini dan belanja makan...
Aman Ujie (Aman = Paman): Stay kat mana?
Aku di Seremban: Seri Malaysia...
Aman Ujie (Aman = Paman): Lepas maghrib Aman sampai
Aku di Seremban: Yess


Actually, Aman Ujie nak bawak makan dekat Jusco Seremban, tapi disebabkan orang ramai tak ingat dan food court semua penuh maka rancangan B terpaksa digunakan.
Kami sampai ler ke Restoren ni yang terletak di Oakland, Seremban tu...
Masa mula2 sampai takda langsung meja yang kosong,
semua penuh dgn orang...
Masing2 fokus pada santapan mereka time tu...
Dahla perut aku kosong time tu...

Dialog 1:

Kami yang lapar: Erm, mee hailam, nasi goreng ayam, kuey teow spesel dan sate 40 cucuk yer
Waitress yang sweet: Ok, Ok, Ok, Ok....
Kami yang lapar: Semua orang kat sini makan mee nampaknya...menu spesel rasanya


Sila lihat gambar di atas ni, nampak sangat yummy kan...
gambar je dah yummy apatah lagi rasanya...
sedap tuuu...

Ohhh untuk pengetahuan semua, kedai ni menyediakan masakan Chinese yang halal...
So, pada anda yang teringin merasai masakan cina yang halal boleh datang ke sini...
Tukang masak dia mmg berpengalaman, harga berpatutan dan sedap la...
kalau tengok kat gambar di atas ada logo HALAL...
so, kalau berkesempatan ke Seremban, datang la ini kedai

Tauke sangat mesra pelanggan...dia ada bagi kanak2 gula2.thats so nice



Inilah front page kedai tersebut...kalau tanya orang sekitar sini, mesti dorang tau punya...
So, malas jadi duta kedai ni sangat, apa yang penting, kalau nak tau sodap ke tak, dtg sendiri dan rasa keenakan hidangan di Kedai Victory ini...

Dialog 2

Aku dah smpi JHR: Kawan2, kalau jadi kita konvoi utara selatan, kita singgah makan kedai ni yer
Geng 3 jari: Oraittt, takdahal
Aku dah smpi JHR: Tapi iwan belanja la, dia kaya...
Iwan dari geng 3 jari: Diam.as usual.
Geng 3 jari: Hahahahahaahahah
Aku dah smpi JHR: Tak baik doh kita asyik buli Iwan...Hahahaha

15 comments:

n i s a said...

lah dekat seremban ke? dekat sangat lah dengan tempat i. :)

ZaliHazali said...

nisa:
hehehe, kalau dah tau dan kept kontek, maybe boleh karaoke2 dekat seremban2...

Hint PerihaL said...

weh, cam sedap jer..blanaja aku lagi weh..klu jauh sgt nk g..kita g snibong jer..cpeat lar..aku lapar gilak neh..

ZaliHazali said...

hint:
memang sedap tak ingat
kalau nak kepastian boleh tya en ahmad nizam
dia asyik menggeleng kepala menghayati keenakan mee itu

boleh je nak pegi senibong
kalau tau jalan

Yazid Husain said...

sedapnya yum yum

Anonymous said...

sodappnyerrr.. nyam nyam

diyadeary said...

makan - aktiviti menghilangkan tension yang terbaik.

ZaliHazali said...

yazid:
ia mmg sedap kalau makan bersama keluarga atau isteri tercinta.
sila try jika ke seremban

ZaliHazali said...

en me:
rasa la en me...
msti mimpi2 nak lagi...

ZaliHazali said...

diyabest:
mmg la baik diya,
tapi shopping pun baik juga untuk hilangkan tensen
apatah lagi ambil air semayang...
hehe

kucingorengemok said...

saya suka mana² tempat yg beri budak gula² :)

ZaliHazali said...

kucin oren:
uncle tu mmg nice person
selalu tersenyum...

kita pun selesa nak makan kat situ

Hint PerihaL said...

klu menggeleng kepala ketika makan melambangkan sedap? ;)

klu kepala hampir nk cecah pinggan time makan bleh jd indicator jugak ker?..well, cmana pon..aku dah lan nk g umah ko weekend nnt. tarikh dan masa blum pasti.

Anonymous said...

Sekali xhalal daa....

Anonymous said...

haha tak halal

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER