NUFFNANG AD

Wednesday, July 8, 2009

KLUANG RAIL COFFEE (ROTI BAKAR JIWA ANDA)


Inilah dia roti bakar Kluang Rail Coffee yang terkenal itu...
Dihasilkan dengan aduan dan resepi tersendiri sehingga kesedapannya tiada bandingan
(Wuyoooo ayat sungguh ala penyampai berita...hahaha)
Selusuri perjalanan penulis mencari hidangan yang famous ini
(Sekali lagi ayat xboleh blah)

Kesempatan seorang kawan yang berkunjung ke rumah aku awal Jun lepas dari Terengganu
telah membuatkan aku terfikir nak bawa dia ke Kluang Rail Coffee yang terletak bersebelahan dengan betul2 stesen Keretapi Kluang. Kedai ni terletak mcm atas bukit sikit, tapi ianya betul2 sebelah Pos Opis Kluang, manakala branch dia pula, dekat depan Kluang Parade. Kalau tanya orang Muar, mesti dorang taktau sgt tmpt ni, tapi kalau tya org Kluang, maybe akan dapat petunjuk.(haha)


Dialog 1:

Kwn dari Terengganu: Semalam dah pusing habis JB, bila nak pusing Kluang plak?
Aku dari Johor: Dis morning kita pegi makan Roti Bakar Kluang dengan kopi dia.
Kwn dari Terengganu: Jom Jom

Dah sampai,dah order,dah makan,belum bayar..

Aku dari Johor: Amacam? Sedap ke tak?
Kwn dari Terengganu: 5 bintang...sedap, nak tapau boleh?
Aku dari Johor: Lopan, bagi ini pelempuan roti 4 set, dia mau tapau
Lopan: Okeh okeh...
Aku dari Johor: Hahahahahahaa... sedap kan...nanti kita bungkus kopi dia, boleh buat minum dan bawak balik Tereangganu nanti...
Kwn dari Terengganu: Thank ngelot...
Haaaa itulah sedikit suasana kat Rail Cofffee...
Orang memang ramai EVEN dah ke petang pun
Dari singapore pun ada juga pasal flat S ada banyak singgah kat situ
So, kepada kawan2 yang berkunjung ke Johor, singgahlah ke Roti Bakar Kluang
Mmg sedap rasanya, ada kelainan dari Roti bakar yang dibuat dekat rumah...
JEMPUT DATANG!!!

Dialog 2

Kawan yg curious: Li, apa yang best sangat dengan Roti Bakar Kluang tu???
Aku berjenaka: Oh, sgt sedap, dia bakar roti tu guna arang keretaapi tu...

HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
(Guro je, dia mesti ada kaedah rahsia, tu yang sodap tu)

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

7 comments:

n i s a said...

entri bahaya untuk orang yang tengah kebulur macam i sekarang ni. hahaha

Hint PerihaL said...

kawan?..lalalalala..terengganu?lalalaala..

uUuuuu..sedap duhh~~

nnt bwk aku turun pdg..aku nk jamah sket makanan dan org kluang skali..

ZaliHazali said...

nysa:
datangla johor nysa
sure nangis kalau rasa itu roti bakar juga...

ZaliHazali said...

hint:
lalalalala
lalaalalala tu khas untuk soul...hehe

ok ok, aku dah khabar kat ida...
dia on...
the next is comin to town

Anonymous said...

kluang rail coffee kat kotaraya jb x mancongkam ghiteww..

ZaliHazali said...

en me:
sebab kat situ takda railway en me
tu yang tak feel tu
bunyi ketapi pun takda...hehe

Bobbi M said...

Thanks great bloog post

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER