NUFFNANG AD

Tuesday, February 1, 2011

HARI ITU & HARI INI

Foto: Rayyan dan Fidah

Hari Itu, aku nampak seorang ibu menyelimutkan anaknya yang kesejukan dengan tuala.
Hari Ini, aku dengar betapa seorang ibu risau anaknya lari dari rumah mengikut kekasih hati.
Hari Itu, aku nampak seorang ibu sibuk mengajar anaknya berbasikal di taman.
Hari Ini, aku dengar resah seorang ibu pabila anak kesayangan dicuit pembantu rumah.
Hari Itu, aku nampak seorang ibu menyuap nasi ke mulut anaknya dengan penuh kasih sayang.

Foto: Marissa dan Lili

Hari Ini, aku dengar gumbira hati seorang ibu kala anak diterima masuk asrama penuh.
Hari Itu, aku nampak seorang ibu berusaha memasak lauk pauk untuk anaknya.
Hari Ini, aku dengar seorang ibu bercerita tentang anak-anaknya yang kian membesar.
Hari Itu, aku nampak seorang ibu tergesa punch kad untuk menjemput anak pulang dari sekolah.
Hari Ini, aku dengar excited seorang ibu mengurus majlis kahwin anaknya.
Hari Itu, aku nampak wajah sayu seorang ibu menghantar pemergian anak tersayang pulang ke U.
Hari Ini, aku dengar seorang ibu rindu dan rindu pada anak-anak pada nafas2 terakhirnya.

Foto: Eva dan Mimi

Eleanur P/S: Hari Itu & Hari Ini, untuk ibu tercinta, berusahalah, ukirlah senyuman di wajah mereka sehabis daya, sebab kita taktau akan ada Hari Itu & Hari Ini lagi untuk kita dan Ibu. Sayangi Ibu Bapa anda.

2 comments:

~~DucKneSs~~ said...

entri hari ibu ke nih?

Un Phat Lee said...

lu buat gua rase homesicklah der.hahadoi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER