NUFFNANG AD

Saturday, July 10, 2010

CEMBURU TANDANYA SAYANG?

Salam Sabtu semua...

Saya bukan geti sangat pun or jarang2 dalam blog ni bercerita tentang perihal cinta. Jadi, ingat sesekali nak share juga la, pendapat or pengalaman saya or dari citer yang saya tentang GF yang cemburu ni...HAHA. Comel je topik ni.


DEFINISI cemburu menurut kamus adalah ketakutan berpindahnya rasa kasih sayang terhadap orang lain, atau ketidakpercayaan akan kesetiaan orang yang dicintai, seperti suami, isteri atau kekasih. Kecemburuan juga boleh wujud dalam persahabatan atau antara adik-beradik seperti kakak dengan adik kandungnya. (Source: Internet)



Pic: Ni Mun. Skrg dah kahwin pun, suami hensem, dan dia pun dah pregnant. Tahniah.

Jadi, kalau anda dah tau, gf anda tu kuat cemburu ke, jadi janganlah buat dia cemburu. Mostly girl yang aku kenal, semua ada perasaan cemburu dalam diri dorang, dan itu membuatkan mereka sangat sweet...Ini petua sikitlah...

Ohye, lagi satu, nak skandal pun biarlah pandai, jgn sampai terkantoi. Kata sayang Awek, jagalah hati dorg. Aku memang tak boleh blah pada lelaki yang tak menghargai perempuan...pleasela, jagalah perempuan dan hati mereka sebaik2nya...


Pic: Aku dengan Kak Iwa...aku anggap dia mcm kakak, baik sangat, selalu belikan aku sarapan dengan bagi duit raya kat aku...tq

Note: Cemburu dapat dikesan apabila seseorang itu mempunyai perasaan

terhadap orang yang dicemburuinya. Oleh itu seringkali kita mendengar orang berkata ‘cemburu tandanya sayang’ yang seolah-olah menggambarkan bahawa cemburu adalah satu standard untuk menilai kasih sayang sesuatu pasangan. Mungkin ini ada benarnya kerana jika kita tidak sayang pada seseorang mengapa mesti kita merasa cemburu terhadapnya.


GF anda seorang yang cemburu. Actually anda harus bersyukur, ada orang sayang dan amik berat pada anda. Paham?

Ok, gf anda tak suka anda nak mesra2 dengan pompuan lain, jadi, jgn la depan dia nak over2 plak, nanti for sure la dia merajuk. (Tapi kat belakang dia boleh, ehhh.haha)


Pic: Aku dengan model, biasala, photograper dan model, ibarat susu dan tin susu.

Kalau GF anda tiba2 beralih ke MODE: CEMBURU, ni ada tips:


1.Cuba sedaya upaya untuk membina keyakinan diri padanya. Pujilah

pasangan atau mintalah nasihatnya bila perlu dan sentiasa luahkan

perasaan cinta yang membuktikan bahawa kita menyayanginya. Malah

sebaiknya berikanlah dia sokongan yang berterusan agar dia merasa

sentiasa disayangi dan dihargai. (Internet berkata)


2. Aku berkata: Mangkuks, senang je, jgn buat apa dia tak suka, ubahla perangai engko, nanti mesti awekz ko akan sayang ko tahap gaban. Engko pun mesti tak suka kalo awekz engko berendot dgn abe rempit sehingga dinihari kan...so, please tolerate okey.


3. Aku berkata lagi: (Ini untuk girl plak) Cemburu tu penting dalam hubungan tapi biar berpada2. Ini kalau 28 Jam ko nak merengek je kat BF ko, habis mana life dia, BF anda mestilah nak main futsal dengan kawan2 kilang dia, tengok bola kat mamak sampai pagi, tengok perempuan lalu lalang (ehh),. jadi anda kenalah pahe tau. Nanti kalau anda memahami, mesti dia akan rela hati untuk teman anda shoping kasut raya dan tonton wayang yang hanya anda je gemari. Tolak ansur tu penting...percayalah.


Eh, panjang plak aku menulis ni...aku nak pi main Eleanur la plak...


Maaf jika ada tersalah bagi pendapat yer...Dunia ini tempat yang best untuk hidup. Hargaila makwe dan pakwe anda...Semoga anda bergumbira di hujung minggu ini...


Assalamualaikum...






Saturday, June 19, 2010

SAYA RASA DAH LAMA SANGAT SAYA TAK UPDATE BLOG



Salam Semua

Dahlama saya tak update blog, hari2 yang busy saya tempuhi...haha


Banyak benda nak dikongsi, yela, sejak beli kamera baru tu, mmg busy membelek je la.. dah banyak juga gambar yang diambik.


Jadi, mmg kena share la dalam blog ni...


Nanti saya free saya akan cerita tentang ELEANUR...

Hehe

Saturday, April 24, 2010

BUBBA GUMP tu KEDAI FORREST GUMP



Salam, dah lama sangat tak update Blog. Kali ni nak cite pasal tempat makan lagi. hehe. hari tu kat opis kawan2 cite pasal Forrest Gump. Cite yang Tom Hanks bawa tu. Besoknya terus pi makan kat kedai ni. Sedap ok.
Yang saya makan ni, namanya NASI LEMON BERBUTTER. Sedap ok nasi dia, ada rasa butter dan lemon.




Ohye, kedai ini terletak di pusat membeli belah The Curve kalau tak silap saya. Memang ramai orang. Saya kena tinggalkan nombor telepon, jalan2 dulu, pastu barulah dia kol, ckp meja dah ada. Yang unik nyer kedai ni pada pengamatan saya, ialah, cara nak panggil waiter...nak tau mcm mana, pi la alami sendiri. Unikla. Hahaha.




So, kedai ni kan semuanya pasal FORREST GUMP, kiranya TV tayang cite FG, Dekorasi, Pakaian Staff, Meja Makan pun mcm tu juga. So, kiranya mcm RUN forrest RUN la...hehe. Kalau nak rasa keenakan makanannya, kawan2 bolehla cuba rasa. Sure puas hati punya. Terbaek la.

Friday, March 5, 2010

BENGANG DENGAN ROOMATE2 AKU

Salam Jumaat...SAYA BENGANG DENGAN ROOMATE2 SAYA...
Di atas dan bawah2 ni adalah roomate2 saya...mari mengutuk mereka...KUTUK.OK.KUTUK. DAMNNNNN

ROOMATE 1: Fairul Errol
TEMPOH BERSEKEDUDUKAN: 2 Tahun Setengah
LOKASI: UUM, Sintok, Kedah
SISI BAIK: Suka tolong saya, selalu masak kat bilik, baik hati, bangun awal, aktif bergerak, bizminded, gatal. (Wahahaha)
KENANGAN MANIS: Banyak OK.

KAEDAH UNTUK MENANGANI ROOMATE JENIS INI:

1. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."

2.
Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.

3.
Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."

ROOMATE 2: Haicel (Aku suka eja begini)
TEMPOH BERSEKEDUDUKAN: 1 Tahun juga la rasanya
LOKASI: Johor Bahru
SISI BAIK: Tak berkira, lebih kacak dari Soul, Anak ke 3, Bergayut dalam nada perlahan, bangun awal untuk mandi, mandi sangat lama, kaunselor hebat, rabun kronik dan xgatal.
KENANGAN MANIS: Pun Banyak.

KAEDAH UNTUK MENANGANI ROOMATE JENIS INI:

1. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

2.
Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

3. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg".

ROOMATE 3: Soul. Nama penuh Zul Afif.
TEMPOH BERSEKEDUDUKAN: 2 Tahun Laa.
LOKASI: Johor Bahru
SISI BAIK: Selalu bawak balik makanan (semalam bawa cheesy wedges), penyayang (hehe), bawa kereta cekap ok, pergi kerja awal dari aku, dan balik kerja lewat dari aku, asyik kalah je main PES dgn aku. Padan Muka.

KAEDAH UNTUK MENANGANI ROOMATE JENIS INI:

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2.
Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

3. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2.
bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

ROOMATE 4: Kak Sinar (CUN kan...)
TEMPOH BERSEKEDUDUKAN: Rahsia.
LOKASI: Rahsia.
SISI BAIK: Sweet, manis, sugar, wahwawhawhawaha(semua kata2 pujian la), baik kak sinar ni korang...selalu tlg aku. aku kan takda kakak, so, dah mcm kakak aku juga la, btw kak, kalau ko baca entry ni, aku nak kata, yang masa event ni, ko nangis kan kak, haha. padan muka kau...wekkk.

KAEDAH UNTUK MENANGANI ROOMATE JENIS INI:

1. Belanja makan Secret Resepi setiap hujung minggu.

2. Belanja dorg tengok wayang filem genre Seram setiap malam Rabu.

3. Belanja beli tudung kat Ariani.

(Belanja aje semua). Hahahahhaha.

ITULAH, SERBA SEDIKIT TENTANG ROOMATE2 YANG PERNAH BERSAMA AKU.

SEBENARNYA:

Aku rindu kat dorg2 semua ni, taula sibuk kerja, dating2 selalu, tapi silalah roger aku. Bukan apa semalam aku tgk gbr2 lama, teringat la kat korg semua.HAHAHA.

Aku ni dahla sebatang kera. duk sorg je, isteri pun takda. (Ayat sedih)

Senang2 nanti kita jumpa la. BTW, kaedah2 di atas sesuai untuk mereka yang tak suka roomate sendiri, "SILA PRAKTIS KAN SEBELUM ANDA DIPRAKTIS".

WAHAHAHHAHA (Ketawa Stephen Chow).

BTW, Kak Sinar belum ada BF lagi...(dia ckp la) sila ngorat ketika peluang masih ada. wahahaha. sori kak.

OK. CHALOO DULU. SALAM.




Wednesday, February 24, 2010

FACEBOOK.COM, FENOMENA MASA KINI?

Salam, sekarang kat mana2 pun tgk semua orang main Facebook. BEST ke?
Pada pendapat saya, kelebihan yang ada pada FB ni ialah

1. Simple: So, senang je nak post komen, share UTUBE, Update Info
2. Photo: Boleh tagging foto kawan2 kita yang lama, or, boleh bagatau kawan2 kita yang kita nak kahwin. "kawan2 aku nak kahwin, ni kad nya" - tagged kawan2 anda. Senang je kan.Dah jimat duit setem kan. Kad dan Gam.
3. Game: Ada banyak game okie. yg akan menyumbang kepada ketagihan. "Sapa yang tak pernah main game kat FB, sila angkat tangan". Farmville la, ikan ville, cafe world, mafia war, scrabble...mcm2 lagila. COOL.


Lagi, yang bestnya tentang FB ni...
1. Boleh Chat: Tapi kadang2 hang je. Tensi2.

Hehe...itulah kelebihan FACEBOOK masa kini...jaringan perhubungan menjadi lebih dekat. Jalinan Ukhuwah Bertambah2. Apa yang penting, berkawan la dengan hati, jangan ada niat tak baik. Salah guna FB namanya tu. Haha.

Gambar diambil ketika malam tahun baru 2010, di Danga Bay, bawa parent saya ke sana jalan2.(Takda kaitan dengan tajuk) Saja je nak tunjuk lampu warna warni

Lagi satu, melalui FACEBOOK ni akan jadi tempat temu jodoh ke, mana tau kan. HEHE. Taktaula sampai bila FB ni akan terus berfenomena.

BTW, SAPA YANG TAKDA FACEBOOK, ANGKAT TANGAN LAGI...HEHE.

Note: Harap Isnin dapat cuti, nak pergi buat IC...

Saya(Nak buat Akaun): Salam, saya nak buat akaun maybank...
Makwe Maybank: Boleh bagi saya IC Encik?
Saya(Nak buat Akaun): Ni dia...
Makwe Maybank: (Cucuk kad dalam mesin) Maaflah encik, kad dah rosak (Sambil bengkokkan kad saya yang dah lembik tu, dan cipnya kaler gangsa)
Saya(Nak buat Akaun): Ohhhhhhh...

Thursday, February 11, 2010

SO DELICIOUS, di Delicious


Nama: Kek Chocolate Brownies With Aiskrim
Tahap kesedapan: 4.5/5
Makan di:
Dua Residency (Ada piano warna putih ok)
Dekorasi: Menarik la, ada banyak sangkar burung.
Harga: Xmahal sangat pun, jadi pi la ramai2 merasa.

Lihat, ada banyak sangkar kan...tapi mcm takda burung pun...burung hanya akan pulang menjelang waktu senja. Tapi kat sini bersih la...Selesa nak makan.

Kepada mereka yang berminat nak rasa dan nak jumpa klien, dan nak menenangkan hati, bolehlah pi kat cawangan2 delicious ni.

1. Dua Residency (Tempat ni la yg aku pi)- kat Jalan Tun Razak
2. Bangsar Village
3. Mid Valley pun ada
4. Kat One Utama

Haruslah makan nasi, sebab tak akan kenyang sangat kalau makan coklat aiskrim...
Ini namanya nasi kerabu delicious. Bolehtahanla juga. Bentuk nasi dia menarik dan ayam rendang itu pun yummy...

Btw, hari ni malas nak type panjang2. Jiwa Kacau. 11.Feb.2010. 11.00PM. Tak sabar.

Nah, link lagu Selamat Malam,Faizal Tahir. Download. Dengar. Selamat Malam. Assalamualaikum.

Selamat Malam MP3 Faizal Tahir

Thursday, February 4, 2010

KAU, ABANG DREBAR DAN TRAGEDI DURIAN


Assalamualaikum W.H.T...Macam dah lama tak update blog, kali ni pasal TRAGEDIS DURIAN
. Ohye, ini kisah benar dalam perjalanan pulang dan ianya sangat kebetulan ok. Layan.

Venue: Atas lebuhraya di Pinggir K.L (rasanya)
Time: 11.30 A.M
Date: 25.Jan.2010
Keterangan Gambar: Raksasa sedang cuba mengupas durian dengan sepenuh kekuatan. Yarghhhh
Jumlah durian: 3 Biji (Durian Kampung)
Gajet: Parang Kupas Tebu Akak jual air tebu di tepi highway.
Watak-Watak: Saya, Kawan Saya, Abg drebar Hilux yang bawa durian, Akak jual Air Tebu.



Bermula la kisah TRAGEDIS DURIAN ni...Sebuah hilux memintas laju kenderaan kami dengan di bahagaian belakangnya terdampar puluhan durian.

Kawan Cun: Wahhh durian, sedapnya...Nak Nak Nak...
Saya xCun: (Dasar hantu durian dia ni). Kau pi la minta kat abg drebar tu...Jap aku potong dia...(Vroom -----> Memotong Hilux Durian).
Kawan Cun: (Sedang buat muka meminta2, dan muka innocent kat abg Hilux durian tu).
Saya xCun: Wahahahahahahaha...Harap2 abg tu campak la 2,3 biji...
Kawan Cun: Wekkkkkkkk. Dengki.

Kami meneruskan perjalanan pulang. Tiba2...Abg hilux durian tu memotong kereta yang kami pacu. Sambil tangan melambai agar kami berhenti di tepi jalan. (Dia nak bagi durian la tu). See, berjaya ok muka innocent kawan aku tu...(xboleh blah betul).

Abg Hilux Durian: Nah, amiklah 3 biji durian ni...durian ni bukan nak dijual, tuan tanah yang nak, jadi abg bagi korang, nah amik...Sebiji, dua biji, 3 biji.
Kawan Cun: Terima kasih abg...(masih buat muka innocent lagi)
Saya xCun: (Hampeh). (Malas aku nak layan).



Setelah berjaya mendapat durian dek keberkesanan muka innocent tu, kami yang sedang lapar, memberhentikan kereta di R&R untuk mencari parang. Pinjam parang dari akak penjual air tebu.

Saya xCun: Aku tak makan durian tau, kurangla, xpenagih durian sangat.
Kawan Cun: La ye keee... kenapa plak, rugi, sedap tau durian ni...
Saya xCun: (Sambil mengkopek durian). Tragedi masa kecik, kena tangkap dgn cina dusun durian, dia bawa shortgun ok, selamat la dia tak tembak masa tu. (Termenung kejauhan). Kalau tidak sure dah terlepas, lari ikut lubang tikus, tapi baju plak tersangkut, lepas tu, selipar baru tertanggal sebelah...kalau tak, lama dah dapat meloloskan diri. wahahahhahahahahahha.
Kawan Cun: Haahhahahahha, lawak la kau ni.
Saya xCun: Tapi ok je, setakat seulas dua tu boleh makan lagi...

Durian tu, 3 biji, kopek 2 dan sebiji bagi akak penjual air tebu (mengenang jasa parang dia)
Balik dengan bau semerbak durian dalam kereta.

30 Minit selepas Bergerak...

Nampak plak lori durian bergerak membawa ribuan RAJA BUAH itu.

Saya xCun: Buatlah lagi muka innocent kau tu...Manatau dapat sebakul lepas ni, boleh la kita buat bubur durian. Tempoyak pun ok. (Ini Ayat Perli)
Kawan Cun: Ok, u dare me...(Muka Innocent)
Abg Lori Durian: (Senyum lebar)
Saya xCun: Hampeh betul (Terus memecut laju meninggalkan abg lori durian)

Itulah, cite pasal durian...Kenangan lalu menimbulkan bibit2 rindu pada zaman jadi anak askar dulu. Liar betul aku. (Harap2 dapat jumpa kawan2 masa kecik dulu). Daa, chaloo dulu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER