NUFFNANG AD

Friday, August 27, 2010

SALAM KEMERDEKAAN 2010


Assalamualaikum, terlupa plak bulan ini Bulan Kemerdekaan Negara Kita. 31 OGOS 2010 ni genaplah Negara kita merdeka selama 53 tahun. Tema hari Kemerdekaan kita pada kali ini ialah “1Malaysia Menjana Transformasi”. Asyik2 kalau bulan kemerdekaan mesti la nak Tanya definisi merdeka dan apa yang anda peroleh hasil kemerdekaan ni. Erm, tahun ni tukar plak soalan, kita tanyalah plak, baju raya warna apa, hobi apa, semua2 la.

Foto: Cantik tak bangunan yang gua amik ni. Masa ni kat Nusajaya, memang banyak bangunan2 menarik kat sini.

Pada aku plak, kemerdekaan ini adalah pembangunan/peningkatan samada dari segi pemikiran, kehidupan sosial, infrastruktur dan taraf hidup. Pendek kata, kemerdekaan ni memang banyak membawa kebaikanla. Jadi, kita yang hidup dalam Negara yang merdeka ni, haruslah sentiasa menghargai apa yang ada di sekeliling kita. Contohnya: Hargailah tandas awam, jalan raya, kereta buatan Malaysia. Eh, rasa happy je hari ni, maybe sebab hari ni nak balik kampong. HEHE.

Foto: Inilah bangunan Pejabat Menteri Besar Johor. Cantik tak awan? Dah nak hujan masa ni. Masa ni juga ada Pengantin nak shoot Kahwin, tapi hujan, dah depa tak jadi amik gbr berlatar belakangkan senja nan indah. Hoho.
Foto: Actually letak gambar pemandangan bangunan ni pasai ada sorang kawan gua yang cun request letak gambar pemandangan. Jadi, gua letak la. Hehe. Gambar laut takda lagi la, eh, ada gbr Pantai Irama, Bachok. Gua free, gua kaver Eleanur Meet Bachok.

Okla, nanti gua akan update lagi, Selamat Hari Merdeka. Pesanan Penaja: Kibarkan jalur gemilang pada kenderaan anda. Gua ada motor je, memang bergaya kalau ada bendera kat Belakang.



1 comment:

~~DucKneSs~~ said...

ya!!!!semangat kemerdekaan!!



ko amik gambar kawen jugak eh?aku kawen nanti, nak cop ko..dpt diskaun durian runtuh x?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER