NUFFNANG AD

Tuesday, August 3, 2010

SKANDAL ITU INDAH?

DEFINISI SKANDAL:

Kamus Internet:

An action or event regarded as morally or legally wrong and causing general public outrage.

Kamus Aku:

Skandal adalah hubungan/affair yang cuba disembunyikan dari pengetahuan umum atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. (Haaa, tu dia dah keluar kamus gua). HAHA.

PENGENALAN:

Kebelakangan ini, semenjak aku menginjak dewasa, makin banyak citer skandal yang aku dengar, di persekitaran aku dan baca dalam mass media. So, saja nak share sikit kat sini, agar blog gua tak berkarat. Hoho. Assalamualaikum, dan minta maaf awal2 sekiranya isu ini sensitif. Yeargghhhh…

SEBAB BERLAKU:

1. Mencari kelainan dan ingin mencuba sesuatu yang baru:

Yela, contohnya, macam budak2 yang baru nak belajar hisap rokok, haruslah tontong duit untuk beli rokok, pastu telan la gula hacks banyak2 agar mulut bebas bau tembakau agar bila balik rumah tak makan pelempang mak sebab mulut berbau tak sedap. (Konsep lebih kurang gitu la)

2. Tak puas dengan yang sorang: Makwe lu sikit punya cun pun nak skandal ke, apa daa…

3. Hidup sunyi + sepi: So, macam best je kalau berskandal, apatah lagi ada kerjaya stabil dan kereta buatan bangsa asing…Haha.


Dahla, ni je sebab yang aku nampak dari pentafsiran aku…Ayuh, kita terus ke contoh2 skandal…haha. Ni yang aku suka ni…korang boleh tumpang suka.

CONTOH-CONTOH SKANDAL:

SKANDAL ITU INDAH 1:

Lokasi: Opis yang ada air cond

Pelaku: Abang hensem dan dah kahwin & akak cun dan dah ada anak 2.

Kejadian: Biasala, kalau dah satu kantor, mestilah selalu ketemu, mata bertentang selalu, hubungan yang sekadar officemate bertukar menjadi kasih sayang. Ohhh, sweetnya.

Dialog;

Man: “Eh, u jangan angkat file2 ni, berat ni, meh I tolong angkatkan”

Women: “Oh, terima kasih, menyusahkan u je”…(Hati mula terdetik, plink)

Man: “Maybe tomorrow we can lunch together?”

Women: “Oh sure…(See, hubungan dah nak terjalin). HOHO.

Ulasan: Sapa la tak suka diambil beratkan. Dahla file berat. HAHA

SKANDAL ITU INDAH 2:

Lokasi: Kolej aka Tempat Study

Pelaku: Lec Terer Muda Hensem & Pelajar Under PTPTN

Kejadian: Biasalah, dahla muda + hensem + tanda markah = haruslah menjadi kegilaan pelajar. (Pakej maaa, ke Kombo)

Dialog:

Lec Terer: “Ok, semua, markah anda semua cemerlang, bagi yang kurang ok tu, boleh jumpa saya dan bincang kenapa markah anda tak sama, OK?”

Adik Manis: “Encik, markah saya kurang…maybe saya nak study apa yang saya tak paham lebih lanjut dengan encik nanti”

Lec Terer: “Orait, no problem…”

Maka, hari2 pun tak paham (awatla benak sangat ni). Plink, dah hari2 jumpa, so, mustilah rapat. Maka, benih cinta pun disemai (SOL) …Seed Of Love la kunun. SCANDAL HAPPEN

Ulasan: Bolehke, ada affair dengan pelajar?, tapi kalau yang terang2an tu memang mereka serius la…baguslah kalau mcm tu. Yang tak boleh secara senyap2 tu…HOHO.

Eh, dahla, malas nak banyak2, itu je yg aku dgr pun…Ramadhan nak dekat dah ni…

Aku ingat nak letak CARA-CARA BERSKANDAL yang mengikut logic, tapi aku ingat malas la, macam mengajar plak, korang nak skandal, korang reka la mengikut cara dan environment skandal korang…

KESIMPULAN:

1. Skandal tak baik, jangan buat, menghilangkan rasa percaya orang pada anda.xcool

2. Skandal tak baik, sebab meruntuhkan institusi kekeluargaan. Korang aku tak kisah, runtuh akhlak ke apa, yang kesian anak2 la beb…runtuh tempat bergantung…(Bagi penskandal yang telah berkeluarga)

3. Skandal tak baik, sebab bila buat benda tak baik, mesti akan kantoi. Contohnya, video skandal korang tercicir, dan orang jahat yang jumpa, lalu sebab dia jahat terusla dia upload kat youtube demi mengejar rating Youtube. BOOOMMMM, apalagi meletupla nama korang kat dunia maya, apatah lagi kat tempat kerja. Tak pasal2 bos panggil dan pecat korang berdua. Sungguh synchronize perjalanan hidup anda. HAHA. Padan Muka. Lalalalala…

4. Dahla, itu je nasihat hamba kepada tuan hamba (Gua update entry panjang ni, kira kaver untuk sebulan la, ok tak)

AKHIR KATA:

BTW, orang kata skandal ni macam best je…sebab sembunyi2. Perasaan sembunyi, tingkahlaku sembunyi, jumpa sembunyi2, mmg tak dengar bunyi sangat la skandal ni. Eh, baru je aku menasihat tadi…Apala aku ni.

Okla, capek ok menulis panjang2 ni, bukan ada orang nak membaca panjang2. Sekali lagi, saya meminta maaf banyak2 andai isu ini sensitive, saya suka nak bercerita sebenar. Saya sayang GF saya..eh…waka waka tsamina2.

ASSALAMUALAIKUM.






4 comments:

Yazid Husain said...

aku skandal-hujan

en_me said...

saperlar tak sayang GF..

tapi ader kan.. kanns

ZaliHazali said...

yazid: jangan skandal by hujan renyai2

en me: hahaha...semua pun sayang gf...jauhi skandal, takbaik untuk lung.

~~DucKneSs~~ said...

buleh teli ngan aku nye entri weh..hahha..


i hate skandel too..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

NUFFNANG AD

Siapa Online?

MY YAHOO MESSENGER